UPDATE: You can watch the live stream below:

Watch live video from DICE on www.twitch.tv

Original:

Treyarch’s Studio Head, Mark Lamia, will be speaking at the 2015 D.I.C.E Summit. This summit is for video game developers around the world to come together and discuss the state of the industry and processes as to how their products were crafted and created. D.I.C.E 2015 will take place on February 3-5th in Las Vegas.

Mark Lamia will be talking about the development process behind Treyarch’s iconic Zombies mode.

Mark Lamia, studio head at Treyarch Games – Lamia will present “Treyarch’s Zombies: Following the Fun to Win Hearts…and Brains,” where he will explore the highly unorthodox development process behind Treyarch’s Zombies mode and the unique creative dialogue the studio has with its global audience of Zombies fans.

SOURCE: DICE Summit

SHARE
  • Tbax10

    First So everyone can eat my Ass!!!

    • Potato Republic

      Someone give this kid the Medal of Honor. He deserves it.

      http://i0.kym-cdn.com/photos/images/facebook/000/001/582/picard-facepalm.jpg

      • Friendless

        Potato why you hating on kids on a chat board. You should be ashamed of yourself for even caring enough to say something. If he wants to be first, let him say he’s first.

        • Potato Republic

          Because I’m a potato. I am wisdom.

          I am life…

          (:P)

          • You know….I cant lie….even though I dont like eating potatoes, they are wisdom. Listen to your fellow potatoes people!

          • Amen! Potatoes are wise, all forms of them..

          • You are just less wise because…..you know….the wisdom kinda got split into many pieces…..sorry

          • You know Potato Republic could be an impostor… There are so many want to be’s out there 😛

          • Friendless

            fuck, alright , you got me there

    • zombiefreak935

      please dont.

    • Like Like

      Senpai suck my ass.

  • Rock3rGTR

    Oh I can’t wait to see what they come up with for their next release!

  • zombiefreak935

    so its talking about PAST games then.

    • Mitch

      Yeah, announcement for CoD2015 should be around early May 2015.

      • Smith’s Titanium Balls

        AW just came out….

        • dest

          Shame it’s a shit game

          • Potato Republic

            Is it really?

            Give me seven reasons why.

          • Friendless

            1. Fast paced
            2. Exo movements
            3. Non-Exo playlist
            4. Supply Drops
            5. Customization
            6. Momentum and Infected
            7. Your Mom

          • Potato Republic

            1. You want another Ghosts?
            2. You do want another Ghosts. It’s called being innovative.
            3. If you don’t like the Exo stuff, then play it. It was added for a reason.
            4. Why? You get too much clothes?
            5. I don’t see nothing wrong with it. Just a neat little feature.
            6. Momentum is- oh wait..

            -Reads 7-

            Nevermind, just another kid.

          • Guest

            1. Ghosts wasn’t fast paced. Maps were large and dull.
            2. There were no exo-movements in Ghosts.
            3. This adds a nice balance to the game. People that don’t like exo movements don’t have to go all the way back to BO2 to play a decent game. They can just play non exo.
            4. You have no arguement
            5. whatever
            6. Yes it was War my bad. Still a good idea to bring it back.
            7. I honestly couldn’t think of a 7th…

          • Siftblade of Rivia

            I think you misunderstood the comment thread. Potato Republic replied to dest when asking why he thinks it’s a shit game. He didn’t reply to Shadow, though that’s what it looks like. Therefore you’re both arguing the same point.

          • Friendless

            oh. crap. my bad haha

          • MrGladiator20

            7 reasons to like advanced warfare
            1. Supply drops (that feeling of getting Elite)
            2. New ways to move around
            3. Interesting Exo Abilities (shield, cloak etc.)
            4. Color and great map design besides a couple (not much a fan of Recovery)
            5. Seriously rewarding objective players (not always get streaks in Dom)
            6. Modules for scorestreaks
            7. Firing Range (so overlooked but definitely my favorite feature)

          • hazmat

            #7 agreed! i love when i only have a couple minutes, not enough time for a full match of anything, and i can get in a bit of play time, such a blast! It definitely helped me feel the new mechanics of the game too

          • Friendless

            sorry dude i thot you were thinking the game was bad. My b

          • u been noscoped m8

            #rekt

          • Siftblade of Rivia

            Number 7…. Why?

          • Will WilFredo Mendoza

            Why not? Lol jk

          • TheShadowReaper

            no its not. its not BO or COD4 good but its a great game in its own right.

  • TheGamerBeast

    god i can’t wait for treyarch Next release, but still too late to even think about it

  • zombiefreak935

    maybe we will see a zombie only game,that would be cool.

    • Potato Republic

      I still want Treyarch to focus BO3 near the Vietnam War era or World War era. We’re not done there yet, that I can say for sure.

      • Trizay

        Maybe Vietnam but not WWI. WWI would be way too boring. Nothing but trench warfare.

        • Potato Republic

          Eh…

          They have to be creative, to say the least.

      • TheShadowReaper

        its not going to be BO3 tho. but maybe you just called it that so we understand what you’re talking about.

        • Daniel

          Yes there is a high chance of bo3

          • TheShadowReaper

            yeah, that’s true. although i’m pretty sure ATVI would make them do a new one so they transition over to next gen with something new so the usual COD consumer has a reason to buy the game.

          • not at all really. There were tons of endings with BO2. Picking one wouldnt make sense to do. Not everyone would have seen that ending. Even if there were only two you should continue off of it. BO2 left us with no 100% cut off in the story. Besdies, MW series had 3 installments. BO was a sequel to WaW with Reznov. So 3 I count it. I would like a new story or else the Black Ops storyline would get to….well not sure of the word but there’s only so much you can do with a story before you have to drop it.

            tl;dr: It aint gonna happen haha

          • Siftblade of Rivia

            Even though there are multiple endings, they could still pick one. Many other games do it. They usually follow the good or best ending possible. Ex. Mass Effect, Infamous, etc.

        • Potato Republic

          I did. But you get the point regardless.

          I mean yeah, future is fun and all, but I want a bit of nostalgia every one in a while y’know?

          • TheShadowReaper

            same here. i prefer the good old sometimes.

        • There are some hints on this forum http://blackops3.com/
          Not sure if its legit though :

          • TheShadowReaper

            maybe a game in the same universe as Black Ops series? anyways, its quite early to say what its going to be. i’ll enjoy AW for now and i’ll worry for that later.

      • Rodoe528

        If ther would be a bo3 it would most likely take place after 2025

      • Michael

        If they re-made waw or made a game that’s close to waw, then I would be so pumped for a game like that. Waw was fun and still is fun when you don’t get into those hacked lobbies.

        • hazmat

          even the hacked lobbies are fun sometimes if they dont godmode, like mega jumping and stuff is entertaining!

      • MrGladiator20

        I bet you it is going to take place In Cuban Missile crisis knowig Treyarch’s loves Cuba and Russia in their games

    • Mitch

      Nah, sales would be shit compared to your regular Call of Duty. Maybe one day Activision will give such a job to another developer for a Q1/Q2 or maybe they’ll just throw all Zombie Maps into one game one day.

  • JJ

    I hope 3arc dont go with the exo for their next game. Dont get me wrong i love the exo stuff in AW it would just be nice if though the 3 year cycle we get Sledgehammers exo gameplay, 3arc more classic style of gameplay and then IWs shit style of gameplay. Another Cold War era CoD would be sweet too.

    • Michael

      Totally agree. I would want treyarchs game to either take place during the Vietnam era or world war era. Bo1 was fantastic (except all the bush wookies) and waw was great. Any of these 2 would make a great game IMO.

    • Lord Beerus

      “and then IWs shit style of gameplay.”

      Just couldn’t help yourself, could you?

      • Jamie Hudson

        IW made cod4 and that is still the best cod to date!

        • Siftblade of Rivia

          And then half of IW (the good half) left, and we have games like MW3 and Ghosts, which I personally don’t really like.

          • Uzair Chief

            MW3 was pretty solid, only bad thing was death streaks (and spawns at launch). Ghosts was really bad, but I hope the lesson is learned for IW

          • CrowReap .

            Mw3 was worse than ghosts

          • Blarg

            At least MW3 was fast-paced, which is what CoD should actually be.

          • FazalGaming

            *cough* Stonehaven *cough*

          • BradyAlucard[sillibk]

            MW3 is one of the worst CoDs.

          • Markdg23

            Don’t forget the “good half” went on to make titanfall…lol

          • Carrisi

            The gameplay from titanfall, in the way you move and shoot etc is miles better than ghosts and aw, the Titan aspect let the game down massively though

          • Markdg23

            Your absolutely right, and that’s the only reason why titanfall failed bc of Titans. If the Titans never made it into the game, that game would have been heavily populated up until destiny launch, then ppl who quit destiny would have went right back to titanfall.

          • Carrisi

            MW3 was great. The while modern warfare series was.

        • That IW left and made Titanfall, the new IW doesn’t have the cod4 developers, they’re some new people and they made mw3 and ghosts, so yes, they’re shit.

        • spartanelite

          *overated nostalgia but still better than ghost 😛

        • waveRaiin

          Let me correct you, CoD4 is IW’s best CoD to date. The Best CoD ever made was WaW.

          • Carrisi

            Waw was terrible in comparison to cod4

        • I would agree with you on that, but Infinity Ward has very few people left from the original Infinity Ward. They are basically a completely different studio and nobody there now was involved with that game.

          • smayo

            Thats not actually true, watch the intro movie from CoD4 (where you see the car ride through the eyes of president going to his execution) and around 3 to 4 minutes in you see the name Mark Rubin pop up.

          • Ok, one guy. The point is EVERYBODY else left the studio.

    • Siftblade of Rivia

      Lol yup, a nice year off of COD.

    • zombiefreak935

      hahahahahahahhahhaahah LOL.

    • spartanelite

      Shit style lol cx

    • jordanxbrookes

      I agree, I loved Black Ops with the Cold War time setting and would love for Treyarch to go back.

    • Guest

      Lmao at the IW part ^^

    • waveRaiin

      Well, Treyarch got to work on their game for three years so I know no matter what it’s going to be boss, but it would be so much cooler if it was back in WW1, WW2, or (like you said) Cold War days. WaW and Black Ops 1 style.

    • Carrisi

      IW did produce some of the greatest CODs we’ve had? But yeah also ghosts which was the worst. Cod4 gameplay? Best ever

  • As good as AW is, I still cant wait for Treyarch’s next COD. I am so curious what direction they will take it in.

    • Yeah. The big question we all have is if Treyarch will keep the exo. I’m interested in seeing what choice they make.

      • Michael

        I hope not. Having exos for 2 years seems a bit much. AW is a fun game and if (and I say if) treyarchs game sucks, then I can go back to a fun nostalgic game like AW 😀

        • Exo’s take tactical play completely away from the game.

          Exo’s .. do not work for “small/medium sized maps”.. i.e. spawns, objective points.

          Anything other than small to medium sized maps don’t work for Call of Duty.

          Get rid of the damn things.

          • Michael

            You gotta remember that I wrote that post 3 months ago. So my mind has changed completely about AW now. Yes, nostalgia will kick in if I ever decide to play it again in the future. But other than that I agree with you.

      • Juses

        I don’t know. I think they’ll keep the exo because I don’t know why Treyarch would go 1 step back.

        • Guest

          Well they are most likely sticking with Treyarch for past Infinity Ward for present and Sledgehammer for future

        • Carrisi

          Exo was the step back

      • Tyler Bernier

        It all depends is Treyarch decides to keep the same story as AW. I do not think they will because they kinda have their own thing going since WaW.

      • Aaron V

        They won’t.

      • DH-8

        I hope not. I didn’t get AW this year. I played it at a friends house and it was terrible. The exo and all this futuristic crap is garbage. They need to make World at War II. Straight up old school.

    • Merffy

      I’d imagine it’ll be what everyone’s been wanting: World at War 2 or something of the liking. I don’t really want another futuristic Call of Duty and it’d be redundant if that’s what Treyarch is planning.

      • MichiganerE

        Agreed. AW is great, but I’d prefer Treyarch doing another WWII game (maybe Origins was a hint to a certain setting we’ll be playing in the next CoD game?). It’d be nice to have different settings with each developer. SHG = Future
        Treyarch = Historical
        IW = Modern/Near-Future
        IMO, this is how it should be from now on.

      • Ben

        Yup, it’s time for WW2 or some of the great wars after that.

      • I know World War 2 hasnt been done in Call of Duty in a long time but back when World at War came out people were griping about another World War shooter. Even though they arent made much anymore I am sure people would tire of that quickly as well. Whichever way Treyarch decides to go they cant make everybody happy.

    • KevJumbaify .

      World are war 2 please

    • TheTru Cypher

      Honestly they should let trey arch make a game every two years or three years and cut out the other devs!

    • Rorke File

      B03 or WAW 2

    • Kenny Alexandre

      WORLD AT WAR 2 OR BLACK OPS III ? ?

      • Kobrah

        That’s a pretty safe guess

  • Blaine

    <3 Treyarch

    Cant wait til their next game. AW is good, but BO2 is still my favorite COD (I've played since COD3)

  • jrnotaloka

    No infinity ward comment ?

    • http://i.imgur.com/sw3QYxO.gif

      Infinity Ward can try all they want to produce a great cod…

      Note IW on right and the community on the left

      • KevJumbaify .

        The fuck does that pic have to do with cod?.

        • Nothing really. It sorta represented IW but I guess not. Some people say I’m idiot sometimes despite my intelligence. Think what you want of it. My rule of thumb is to hate everyone equally. If that works for you, go ahead and do so 🙂

        • There, happy?

  • They should implement a form of free running to make up for lack of exo.

    • Siftblade of Rivia

      Why? So people can call it Titanfall again? Also, that wouldn’t really work in COD imo. They would have to add massive buildings and maps and stuff, and I doubt that will happen.

      • Pilot #171

        Where were there “massive buildings and stuff” in Titanfall? There were plenty of CoD style maps in Titanfall. Angel City is one of them.

        • Siftblade of Rivia

          You’re right, I worded it wrong. I meant it had to be dense. Wall running wouldn’t really work in any AW maps right now. It would be more of a gimmicky feature that wouldn’t be very useful. They would have to build maps around it, and I don’t see it fitting the COD playstyle.

      • No, Black ops soldiers know how to jump more than an inch, and how to scale a wall quickly or kinda dash out of the line of fire. All of that implemented smoothly and next gen as fu** would be really cool.

      • What ? Are you kidding me, Im not saying Mirrors edge or assassins creed. Im saying Exo-ish movements, climbing a wall quickly could replace exo jump, and if you have a brain you can imagining how they could dash one way or another and jump from higher heights by rolling or something . Just replace exo movements with something a super badass black ops soldier could pull off.

        • Siftblade of Rivia

          I don’t think black ops soldiers can wall run. I kinda see what you mean now, but it’s kinda useless. I’d rather boost jump than climb a wall like I would a ladder.

          • sprint up to wall, two or three steps up wall, grab ledge. not literally running up a wall -_- and If its nam/cold war/ ww1 exo would be dumb and make no sense.

  • kplem

    next gen dismemberment on zombies, hopefully great multiplayer without esports ass kissing screwing on pubs, and no quickscoping, gory brilliant campaign, HOPEFULLY in WW2 or vietnam, and treyarch is known for great optimization on PC really looking for to this game! just stop with the esports ass kissing you arent counter strike your game wasnt built, loved and known for eCancer it was known for its fun and chaotic gameplay/destroying players with streaks. you can have esports but dont kiss its ass and build the game front the ground up for it, other than that they have potential for the one of ther greatest and i hope they can reach that level and bring the fun CLASSIC fun back

    • spartanelite

      Black ops2 and Aw are made for e-sports and the majority of people like those games mw3 and ghost hardly E-sports support and look at those games

      • Ben

        I can’t imagine how AW was made for esport in mind… the level design is ridiculous.

        • spartanelite

          The maps that aren’t and the e-sport support its basically all built around it

      • kplem

        ha ha ha ha HA i laugh at you! im going to try not argue but it’s TOO hard when you see the definition of ignorance, for me AW sucks ATM because of the maps, campers, shitty killstreaks, shitty SMGs and esports ass kissing. BO2 was a failure to everyone besides little timmy quickscopers and eCancer clowns. BO2 was one of the most hated and worst cods. MW3 at least had an excuse only had 10 months of development because of the Activision vs old IW devs lawsuit, so pretty much MW3 was made by barely anyone for a bit then SHG helped out at the near last minute. Ghosts had FULL esports ass kissing but it sucked according to eNerds. All i need to say to bury your ignorant opinion is COD 4 MW2 no ePoop the very best in the series by a long shot. still remember the unbelievably high player counts on them especially MW2.

        • spartanelite

          Mw2 Is with out a doubt the worst Cod on par with ghost, Cod 4 is overated due to nostalgia the best was probably bo1 and bo2 and

          • kplem

            if you said BO1 only i might of taken you seriously but you said BO2 i cant sorry. as well as you said COD 4 was overrated and Mw2 is the worst i cant take you seriously

          • spartanelite

            Cod 4 is overated and mw2 is on par with ghost on how bad it is, and I didn’t mean to put bo2 on there it was fun thoe

          • kplem

            you must not have been in the prime of COD4 if you were you wouldnt be saying that same as MW2, on par with ghosts i CAN NOT take you seriously now

          • spartanelite

            Right ok let’s see what’s is good about mw2
            ump-45 and acr basically only viable guns i n the game, a 7 kill streak basically ends the game, not to mention how much people abuse the spawns and spawn trap the shit out of people and the kill steaks instakill you off already bad spawns, people tried quick scooping all the time in that game, shot guns as secondarys models 1887 are about the only gun they ever nerfed but after that it was only spas-12 and the, fucking noob tube still in the game to this day people camping across the map in a wierd ass spot with danger close shooting granade launchers across the map and getting reward with 100+ kills in games and win for doing that yep great, game you got there

          • kplem

            1. UMP was Beast im so happy they never patched that because id destroy tubers and quick scopers and id run blast shield, 2. ACR was not even good all the ARs were fantastic except the F2000 get your facts straight stop thinking about MW3, the SCAR H with stopping power destroyed the ACR, ACR only is good for long rang IMO. 3. spawns wernt as bad as MW3 the insta kill spawn you say was in MW3 never experience horrific MW3/ghosts spawns. 4. you mean the killstreaks were underpowered and use a stinger with Cold Blooded aint hard, back then people didnt that’s why, after MW3 every one did now i cant even have a chopper in the air for 2 seconds. 5. SPAS 12 was so fun to use and still is it aint even that OP because of dominant guns like the UMP and ARs. 6. noob tubers suck i always flank then with the UMP Marathon Pro, Cold Blooded Pro, Sit Rep and i add blast shield. 7 killstreak to get a nuke? no it aint as easy as you think its different PLUS JUST USE A STINGER for god’s sake it aint that hard to take down air support especially with sleight of hand and cold blooded together, Jeez! 8. the game was by FAR the MOST FUN and ADDICTIVE game in existence it is more addictive than ice (no i dont do ice never will its what they say about how it’s heavily addictive). MW2 the game with bullshit but the fun bullshit and the cod with the most players of its life time yeah it is a good game i have in hear in fact it’s the best and by FAR the most FUN!

          • spartanelite

            Oh right I totally fforgot about the stopping power there’s another reason why that game was bullshit scar-h was an automatic 2shote

          • kplem

            so there were so many way to counter them be smart and not run into the open that’s why i loved the MW2 maps

          • spartanelite

            Exactly just camp like everyone did in that game and there was no counter to stopping power because there was no juggernaut

          • kplem

            nope, UMP marathon and RPG7 i destroyed campers they aint hard to kill.

          • spartanelite

            Dosnt matter how smart you tried to play because you’d just get noob tubed

          • kplem

            i would easily finds ways around it, they were usually noobs and if i didn’t i wouldn’t join them and make them have a taste of their own medicine

          • spartanelite

            *2 Shoter

          • spartanelite

            And yes it was basically a 7 kill streak kills the game harrier chooper gunner nuke ends game how amazing and the game didn’t even give you a chance because the spawns didn’t switch and there wasn’t spawn protection from kill streaks and of course you’d destroy quick scoopers because the ump was an instant melt across the map and blast shield did nothing what was the point of running it if you still got one shoted by nuber tubes, and no the spas 12 was still bullshit because it’s stupid 1 shot range, and no getting a game full of bullshit that the devs basically neglected was not fun

          • kplem

            i cant take you seriously everyone i know that played MW2 loved it regardless, like i said USE A STINGER with cold blooded is it that hard? you are SO over exaggerating about the spawns which wernt that bad, Good that the UMP did it promoted rushing you dont know what you’re talking about. like i said the noob tubers sucked i would flank them ALL the time . poor little QS scum getting destroyed with UMP 45 Marathon Pro Lightweight Pro Ninja Pro (SND) and tghat same class on TDM and DOM and other modes just with commando pro instead.

          • spartanelite

            And there we go I forgot about that one too commando pro, kn if some one from 10 feet away, and I’m not overexaggeratin the spawns I’ve seen someone just point thire chooper gunner at one spot like 2 minutes into the game and just do that the whole game, and how are you sopposed to shot it down if you just spawn and die as soon as you get you class to shoot it down you just keep on getting killed

          • kplem

            you over exaggerating the spawns were bad sometimes with the streaks but that barely happened for me, as soon as i hear enemy chopper or pavelow or AC130 i get my cold blooded and stinger class out! be smart

          • spartanelite

            Dosnt matter you’ll just end up getting shot from some random noob tube

          • kplem

            that’s why run away from your spawn and know the common noob tubes spots and you can easily counter them

          • Carrisi

            Finally some sense!

        • Carrisi

          You need an education. It’s nice to have an opinion but nearly all your little rants are factually incorrect. It’s not anyone else’s fault that you can’t play espoets modes, being jealous of those that can is embarrassing.

          • kplem

            im jelous of a bunch of nerds sitting on their ass all day playing fake reality? OK! lol!

          • Carrisi

            Yet here you are, on a COD site raging about the game, I think your the one that needs a reality check

          • kplem

            who says im raging about the game? where did you pull that out of? your ass? im trying to prove a point to someone I’ve made my opinion and i dont care anymore about AW it sucks and i dont deal with it anymore not my problem like jordan’s. im laughing how someone thinks games like AW and BO2 are liked the most and because of esports.

          • kplem

            elaborate on what things i said that are factually incorrect

          • kplem

            even if i was raging about it (which i admit i have raged about it before) who made you boss? does a site dedicated to a game only have to be about it’s positives? explain

    • jordanxbrookes

      I say keep eSports in, but don’t let it affect my public matches. I mean, public S&D in AW now uses eSports rules, except for loadout restrictions, how bullshit is that?

      • Zach

        Better the competitive, better the pubs.

        • kplem

          hahahaha i laugh at you

      • kplem

        i know big time bullpoop, ePoop is a cancer always will be it destroys the fun out of video games for losers who take them SO seriously

        • Carrisi

          That is a ridiculous statement. The game mode is also a choice? Yes it shouldn’t effect the public gameplay but your statement is pure hate? It’s good to test your skills now and then rather than noob bashing to make yourself feel boss.

          • kplem

            i dont take video as seriously as these nerds, i buy this game for fun, FYI i always play good players on PC especially on nuketown 24/7 servers, i play cod most of the time to relax i dont want virgin nerds who waste their life on a game in my lobby in a fully party no letting me a solo player have any sought of chance.

      • FazalGaming

        No swearing. Squeakers use this site and they will tell of you.

      • Guest

        That is basically what he just said

    • Devin Johnson

      esports or not, there are always gonna be pubstompers. deal with it

  • Ryumoau

    Even though i’m not personally that into co-op modes, i’m really curious to hear how they came up with the idea of zombies and hopefully how they plan to evolve it in the future.

  • Juses

    Does this mean bo2 dlc 5 confirmed?

    • MichiganerE

      Nope, BO2 Illuminati pack confirmed.

      • Contains weed camo, fan favorite dank rifles like the intervention and m420a5 and the forsaken MLG map rust, re skinned with doritos mist and mountain dew rain for dank mlg 1v1 noscopes.

        • MichiganerE

          That sounds amazing. They also said it’s going to be a micro-transaction that you must pay $19.99 for.

          • hazmat

            $19.99 per month, for twelve months with 15% interest rate if your credit is above 800

          • MichiganerE

            What an amazing deal, and all for the price of $239.88!

  • J Sama

    Treyarch is the only COD developer that made a COD that literally never gets boring. BO2 will always be king

    • Are We Not Young God?

      WOW and BO1>BO2 no contest.

      • J Sama

        hahahahahahaha BO2 was an improvement of all the flaws that BO1 had. The fixed ghost so you couldn’t camp with it, better killstreaks, better maps, no last stand perk, scorestreaks and point for obj play, etc. How can you say “no contest” lel

        • Are We Not Young God?

          BO1 campaign was better, Zombies was better in BO1 where it actually was actually more serious, Multiplayer was fun with great map designs, killstreaks were simple but yet effective, weapons had different feels instead of all acting the same, just a couple reasons. Just my opinion.

        • Sm

          The best thing was the ghost perk made it impossible for campy noobs

      • Will WilFredo Mendoza

        All 3 are great. No excuses.

        • Are We Not Young God?

          Opinions.

    • kplem

      I disagree

  • Dangelo95

    Treyarch is going World War Two for sure

    • spartanelite

      No they aren’t I don’t know where people are getting that idea from

      • Dangelo95

        This game has to be in the past and ww2 is their best idea because the last 4 games have been set years ahead of us mw3 2018, bo2 2025, ghosts 2030 and AW 2054 there’s no reason to do a futuristic game now that call of duty already went way into it with the exo suite treyarch is making a call of duty in the past and the last cut scene in origins even hints that even if it isn’t ww2 I’m guaranteeing that we will be going in the past it’s a fact and the amount of the community that wants a past call of duty activision wants sales and ww2 or even Cold War would do that

        • spartanelite

          I’m not saying it’s a bad idea I’m open to a ww2 game but I just don’t see it happening and the origins cut scene is only for zombies not the whole series idk I don’t see it but if it is or isn’t I mainly just want the next Cod to have gore in muliplayer it’s tryarc and it’s next-gen like come on 😛

          • Dangelo95

            If you want a chance for more gore ww2 would be the best way to do more ogre because if how terrible and how many people died look at the gore in waw and the zombies is set in the same time period as the whole game waw campaign,mp and zombies in ww2,black ops 1 all in the Cold War and bo2 all in 2025

          • spartanelite

            I known but I wouldn’t mind it in a new era game or ww2 Game lIke in AW what would happen if you shot some one with the Atlas 20mm

        • imTojo

          mw3 took place in 2016 because it was set straight after mw2

  • zombiefreak935

    Call of duty:Advanced Modern Warfare at War

    • Michael

      Or… “Call of Duty Modern Warfare that’s Advanced with a bit of war” 😀

  • MrGladiator20

    I think I’m done with cod. I love Ya Treyarch’s and cod is God but I don’t feel like getting another lag fest game on last gen. Advanced warfare is good but I just feel like call of duty and even playing games in general has just not felt as good since a while back. Good luck Treyarch on the game. Maybe I will end up buying it to casually play here and there.

  • NiftyGam3r

    As awsome as AW is, i would not want the exo to return in 3arc. Let this be a Sledgehammer exclusive, otherwise there wont be a reason to return to AW. In the other hand i cant wait to see the improvements, and new things they will bring. Hopefully they keep the pick 10 system, and keep the campign narrative they have been doing. I dont dig much the whole “character being silent to immerse you” route ghosts and AW went. And of course, Zombies! Cant wait to see what 3 years of development has produced for zombies

  • Favorite Ape

    I was hoping he was going to talk about how determined he was to not have the same laggy connection as ghosts and aw.

  • DEMOLITION12

    just add retarded gimmicks and make me walk around looking for shit and make sure i cant just play the game without looking at a guide
    great idea

    • Guest

      I never even had to look up controls for AW. They just seemed natural

      • DEMOLITION12

        im talking about bo2 zombiesl ol what the fuck

  • spartanelite

    I would love to see gibbing back in CoD it’s next gen it should be possible if it was possible in last gen just put a warning or an option of something for the people that don’t want it, like come on you know what would happen in AW if you shot some one any where with the Atlas 20mm

  • Rorke File

    I hope it looks good on next gen.

  • JKB98

    Less than a year until we’re playing zombies on Xbox One and PS4.

  • ScOott

    I hope they go back to black ops zombies, not black ops 2.. black ops one i spent half my year on zombies half on multiplayer that’s how good it was imo, black ops 2 I spent a week on it..

    • I really liked the themes in BO1 much more than in BO2. German Kino, Pentagon, Cosmodrone and even Moon. The BO2 maps seemed more like “fun” stuff, where as the BO1 maps had more of the scary feel in them, mysterious places. Except MOTD and Origins were good maps in BO2.

      I’d like to combine both two games and make the perfect mix for zombies. But more of the mysterious, secret zombie stuff the fans love 😀

      And storyline! In BO2 we were just “chasing” Richtofen and Maxis all the time, map after another. I cannot wait to see what Treyarch can do in three years, and on next gen *-*

      And please, more maps in the next game. There are huge amount of zombie fans waiting for it and BO2 had only 5! TranShit can’t be counted as 5 maps.
      Really hope they’ve realised together with Activision the huge demand for zombies.

      luv u forever 3arc. but ples no remington, or target finder in the next game.

      • ScOott

        lol a complete open world of zombies in far cry 3/4 style where u have cars n stuff n can do anything and may be add more players.. Just my day dream I had 😀

  • CrowReap .

    I want a world war shooter and some good streaks just like black ops 2 meaning streaks do work

  • KevJumbaify .

    Please world at war 1 or 2 game and make it have Gore like the good ole days of world at war.

  • Ghosts

    It’d be a dream come true if Treyarch went back to WWII (although I’d settle for anything historical from them). I’ve been playing their CoD’s since Big Red One. C’mon Treyarch, you’ve yet to make a game without the MP40 somewhere along the lines, why stop now?

  • King of the pirates

    Treyarch could try WW1.Tell the bleak and gritty life soldiers faced in the trenches with next-gen graphics. Going over the top into no mans land would be exhilarating with machine gun fire raining over you.

  • Jack Meoff

    Its amazing AW just came out and kids are already talking about what the next COD will be like.

    • jooker-jr

      Its like that for a long time.

  • FazalGaming

    Reminds me of the good ol days of World At War. Before squeakers started all this QS and NS Bullsh*t.

  • Jackmarriott00

    I think that in the next treyarch game it should be a stealth based one like ghosts and black ops 1 mixed, (i mean the idea of ghosts, the game is still shite) and in the time period of nam war of ww2, you could play as a classified special ops team and instead of an exo you had a grapple hook? in mp rooftops would be a lot more scarce and to get up there you needed to use the grapple? you cant dash or slam or jump anywhere though

  • BRUHH

    This future crap is getting dumb, they should go back to the older stuff

  • DH-8

    I hope they come out with World at War 2. Screw all this futuristic, flying around BS. AW is terrible.

  • Micah Turtle™ Rines

    I hoping for a WW2 game with alternate events happening. Like for insistence maybe Hitler taking over Europe and the Americans are the last hope or something along that line.etc. etc.

  • Benjimans

    Personally, I think they should finish the Cod. Black Ops seris. After that then they can go back to WaW. It would be idiotic for them to go to WaW and make lots a fans unhappier; they need to continue the seris instead of just making it 6 years untill the next game of that seris. WaW is fun, but I think I’m speaking for everyone when I say they need to finish the amazing Black Ops seris before switch stories.

  • Benjimans

    I hope they stay away from the exo’s either everyone is more excited for treyarchs than AW

  • Haydn

    has anybody ever thought that it will be straight up Call of Duty: Zombies?

    it can be possible, its great for marketing and with the inclusion of the CIA and hazmat dudes the multiplayer can be possible too.

    whenever the next call of duty game has been addressed I believe zombies was only mentioned.

    WHAT IF….rather than them referring to it as a mode they are referring to it as a game.

    Which company does a live stream about a mode in a game that has yet to be officially announced????

    • They are talking about the zombies production in the past

  • You tell me

    Does anyone think Call of Duty can be what it once was? Do you think it will ever be big as it was back in the CoD4 – Black Ops days or is it really a dying franchise? Can you name any other game that has gotten worse with every release and then redeemed itself and gone back to being good like how it once was?

    • jooker-jr

      Unfortunately no, during cod4-MW2, COD reached a place that is impossible for other games to reach.

      The only way to reach the level again IMO is to get rid of the annual releases.

      Is it dying ? Yes, but we can save it.

      Although if it died then Activison will be screwed.

  • RadicalKush

    AW is the worst game ever !!! we came to call of duty because we HATED the fact that you jumped around like an idiot on halo! now they have brought it to COD. C’mon Treyarch you gotta do better than AW. You no you have always been the better 1 for making call of duty games 😉 bring on the black ops 3. but world at war 2 but i doubt that will happen unless they bring in modern guns and based on the wars were having now 😉

    • lol obviously few exo jumps are too much to handle for you 🙂

  • It’s funny how many people think this is going to be an information release for Zombies in the 2015 title. They really have no clue what D.I.C.E is all about.

    Or what’s more funny is people thinking Treyarch is partnering with EA DICE to make the next Zombies iteration.

    • Guywithbrains

      I am laughing here because that sounds so hilarious.

  • Guywithbrains

    Talking of Treyarch it is more possible that their next title will be Black Ops 3.

    Shinobi, known leaker, said in Twitter WaW2 isn’t happening but it will be a sequel to already existing Call of Duty title by Treyarch which is basically Black Ops 3.

    5th future title if this is true. Who is going to save you if not Treyarch?

    • Rorke File

      I think it’s time for a non future title, and Treayarch nows that.

      • Guywithbrains

        Also possible backup for Black Ops 3 comes from Black Ops 2’s ending.

        Raul Menendez in the ending: “I will see you one year from now. Study Ulysses… and be ready.”

  • arcengine

    I have 100% confirmation that we are going to see Black Ops 3 in November 2015. It will be the final game in the series, taking place right after Blops 2. The game has been in development since the first map pack was relased. From what I am being told, this game is truly next gen and wil only be on next gen and pc. Mark my words come this spring.

    • KevJumbaify .

      No

  • KevJumbaify .

    LOOK AT THIS IMAGE THERE’S A 2 WRITTEN OVER WORLD AT WAR

    • KevJumbaify .

      WORLD AT war 2 CONFIRMED ?

    • Mitch

      That’s a Z, probably marking when Zombies started

      • KevJumbaify .

        NOOOOOOOOO IT CANT BE NO NONNP NO NO

  • KevJumbaify .

    Please mother of gaming gods let their be a world at war 2

    • Kill Denied

      NO

  • The Flash

    i dont mind what period the game is set in, but with zombies it shouldnt be restricted to the timezone of the game, i.e. we could have a future based map and a past based map

  • HinoThatGuy

    Im sure they might keep the exo, but i dont see why they dont have a classic mode with out exo.

  • JoZer805g

    Call of Duty!
    Y U NO GET NEW ENGINE?[

  • No video?

  • zack

    All my friends and i have been playing battlefield hardline beta. Its a nice change away from advanced warfare. Honestly i probably wont touch advanced warfare again until the next dlc.

  • Favorite Ape

    UPDATE! Advanced warfare shut out at DICE Awards. Another awards show, another goose egg for AW. Even the Devs think this game is sh*t.

  • Tim Vikouski

    you gotta be a crack head to like aw