Activision has sent over this incredible infographic on how far Call of Duty has come since it launched back in 2003. We’ll let the numbers speak for themselves…

  

SHARE
  • Naqash Liaqat

    First!
    Had to take the opportunity.

    • Don’t we all, yet no one really cares (except for Juses). 😉

    • jooker-jr

      You’re the MVP.

  • Baruck obuma

    Wow call of duty is turning in to a famous game worldwide.

    • ScOott

      You do know it is a famous game world wide ?

    • J4MES

      ….what they said back in 2007..

    • Raptor

      Uhhh….

  • Guywithbrains

    Numbers Mason what do they mean? Sorry I had to say this because of news picture.

    However, I am happy to be part of these numbers.

    • Get better

      WTF did the numbers mean.. did they ever mean anything?

      • Grigori

        Oh yes they did

      • Yep. They were the codes to a missile launch, which was the whole reason of going underwater for something. I haven’t touched BO1 campaign in 2 years so i forgot, sorry.

        • Damn BO 1 was amazing

        • Get better

          Cheers dude, always wondered. Don’t think I even touched the campaign, was too busy with the zombies.

        • RdJokr

          To be precise, the numbers were encrypted orders, and only sleeper agents who were brainwashed at Vorkuta were capable of understanding it.

          Yep, I replayed the BO campaign so many times now, it’s basically stuck in my head.

  • Smayo

    Nice statistics, but if they want to keep this up in this console generation, they need to step things up an notch or two for their next instalments

    • DEMOLITION12

      sorry to tell you but ur always gna be shit and the game makes no difference

      • Smayo

        so if i play better activision are going to release fun CoD’s again ? nice, i start right now man…

        • DEMOLITION12

          do you see people that are good at the game complaining? or is it just people that are bad

          • Smayo

            im not complaining, just giving my opinion here, but if you think AW and ghosts are anywhere near as addictive/intense and most of all FUN compared to the older entries, then you and i have a big different view on fun games…. real big

          • ha ha great

          • DEMOLITION12

            if you want a fun game instead of a competitive one dont play cod lol

          • Smayo

            You just won the yearly CI most retarded comment of the year competition with this statement, congratulations bro

          • DEMOLITION12

            very compelling argument

          • J4MES

            I’m fucking amazing at AW and at Ghosts but they are complete dogshit compared to the old COD’s.

  • Rorke File

    Hope there comes a good COD again.

  • burrgee

    We are brain washed just like mason was lol

  • ScOott

    I love it when they bring out these stats, always amazes me … 300 billion grenades is a big number to say u don’t have to use them anymore … I haven’t used a grenade since the mw3

    • ScOott

      Agh thought this was a.w stats it’s not … Ignore me … How thick was I to think this was all one game .. And a.w at that lmao

      • Juses

        yeah, theres no way aw sold 175 million copies

        • ScOott

          lol no… I was just being fagit…

          • The Only Logical Person Here

            its alright man

          • corekt

  • ghosts sucks

    Hope they are around for another 10 years!

    • burrgee

      Im sure they will as long as people like us keep buying it they will keep making it.

      • LovekillerX

        I buy Call of Duty games just because it is Call of Duty. It brings the odd feel (in a good way) which is unique feel. I don’t get that feel from other games. Every year Call of Duty pleases me in some way (campaign mostly but multiplayer too) so I definitely hope they will keep making these games. 🙂 Nothing beats Call of Duty multiplayer!

      • J4MES

        People will always buy it no matter how crap the game is. Typical AAA marketing = brand over quality always wins.

        • jooker-jr

          Well, its not easy to be a “brand”.

    • ScOott

      It’s the one game that keeps split screen alive, for that I will always love it.. And hope it never dies

  • Ratboy

    Probably 25 billion of those matches is me trying to raise my KD. But it ending to a lower KD.

  • k5berry

    And a shit-ton of bitchy fans. Jk

    But that was a nice touch with the “Numbers” thumbnail for the article haha.

  • J4MES

    100,000,000,000 Multiplayer matches have been played
    Shame only about 00000.1% have been on dedicated servers though!

    • You do know 00000.1% is the same as 0.1% right? What’s with all the zeros man?

    • The Only Logical Person Here

      Bruh… How do you spell Education?

      • I like your name even though it’s not true when I’m around. 😉

        • derrrrrrrrrrrrr

          Hey, you forgot about me! 🙁

          • Juses

            Dunt furget abut Juses!

          • derrrrrrrrrrrrr

            luv u juses

          • derrrrrrrrrrrrr

            -spoderman

  • 579 billion in-game rewards? How many of those were weapons? That’s something I would want to see. Getting dumbass kneepads, and those strange helmets no one wears just sucks. :/

    • Dr. Salim

      Not supply drops, they mean medals like “skeet shooter” and “bloodthirsty.”

      • But supply drops also are. I get what you mean though. I wonder how much of the rewards earned actually have value.

      • SPAWNST4R

        its even sadder than that, lowest attitude, most time ads, least distance travelled in a match, the kind you get on MW3 for just being in a game. lol

  • PatPatPat

    “300 billion grenades thrown”
    “44x the number of cell phones in the world”

    They should have said “That’s 40x the number of people in the world”

  • Marcel Souza

    How many players are playing advanced warfare multiplayer? There`s no audience numbers online in the main menu.

  • SPAWNST4R

    I love how they keep dragging out this historical stat shit because they dare not quote any Advance Warfare only figures because then it would confirm suspicions that the game is a fucking fail. The next thing you know they will be bribing/begging people with camos to watch the championships…..

    175 million copies sold, $60 every 2 seconds but fuck your dedicated servers fans. keep buying tho…..